Zinde Yaşam

Soya Kalp Krizini Önlüyor Mu?

Tokyo (AA)- Japonya'da yapılan bir araştırmada, soya temelli ürünler tüketen kadınlarda inme veya kalp krizi riskinin 3-4 kat daha düşük bulunduğu belirlendi.

Asahi Shimbun gazetesinin haberine göre, Japonya Sağlık Bakanlığının talebi üzerine 12 yıl süreyle yapılan araştırmada, izoflavon ve E vitamini yönünden zengin soyadan yapılan ürünlerin, menopoza giren kadınlarda daha da koruyucu bir etkisi bulunduğu tespit edildi.

Sonuçları, Amerikan Kalp Vakfının dergisi Circulation'da geçen ay sonunda yayımlanan ve 1990'da başlayan araştırmada, 2002'ye kadar 40 ila 59 yaşlarında ne kanser, ne de kalp hastası, her iki cinsiyetten 40 binden fazla Japon gözlendi. Araştırmada, erkek ve kadınlar günlük tükettikleri soya oranına göre, 5 gruba ayrıldı.

Beyin kanaması veya kalp krizi riskinin en çok soya tüketenlerde 0,39, en az tüketenlerdeyse 1 olarak belirlendiği araştırmada, menopozdaki kadınlar için bu oranın 0,25'e karşı 1 olduğu tespit edildi.Soyanın kadınlarda görülen belirgin etkisine karşın, 5 gruba ayrılan erkekler arasında bir fark görülmedi.
Makale ile ilgili forum açmak ya da açılan forumlara katılmak için tıklayın!

YORUM EKLE

Diğer Makaleler

Kıyafet Deneme Mucizesi
Kıyafet denemek keşke böyle kolay olsa..
En Yeniler
Popüler Makaleler
Kampanyalar
Günlük Burç

Günlük falınızı okumak için lütfen bir burç seçin: